Nampaknya pasaran alat mainan genggam mungkin akan mendapat pesaing baru daripada pengeluar GPU Zotac. Ia dipanggil ZONE dan jenama tersebut akan didakwa akan memperkenalkannya semasa Computex minggu hadapan.

Sebagaimana biasa, tidak banyak butiran mengenai ZONE. Namun yang diketahui, alat mainan genggam ini dijangka akan menampilkan paparan AMOLED 7 inci. Ini adalah perkara besar, terutamanya kerana pesaingnya, seperti ROG Ally, Legion Go, dan MSI CLAW, masih terikat untuk menggunakan panel LCD.

Zotac-ZONE-gaming-handheld-rumour-2Zotac-ZONE-gaming-handheld-rumour-2
(Sumber gambar: ComputerBase.)

Juga disahkan bahawa, seperti Ally dan Go, ZONE akan dikuasakan oleh AMD Ryzen APU, tetapi sama ada ia adalah Ryzen Z1 SoC atau varian Strix Point yang lebih hebat, tiada siapa yang tahu.




Apa yang dapat kita simpulkan melalui gambar teaser ZONE adalah bahawa alat mainan genggam itu akan mempunyai dua butang belakang, sama seperti Ally dan Claw, dan mengikut ComputerBase, “pelat raba yang boleh diatur dua tahap”.

Computex 2024 dijadual untuk bermula minggu depan, dan kerana kami akan berada di tempat, kami akan cuba mendapatkan pengalaman dengan ZONE.

(Sumber: ComputerBase, Videocardz)

Ikuti kami di Instagram, Facebook, Twitter atau Telegram untuk lebih kemas kini dan berita terkini. 





Source link

Leave a Reply