Ulasan Sony Inzone Buds Lightning: Pakej Yang Kuat Tapi Kawalan Terhad Mengehadkan


Pasang Inzone Buds Sony, atau lebih tepatnya, keputusan untuk membuat dan mengeluarkannya, agaknya merupakan suatu teka-teki. Kuncinya, pemasaran TWS besar yang dimiliki oleh syarikat induk telah diumumkan kemudian tetapi telah dibuat tersedia lebih awal daripada PlayStation Pulse Explore, dan berharga RM899, yang agak dekat dengan sebuah pasang earbuds yang belum dilancarkan, sekurang-kurangnya apabila harga tersebut dikonversi. Seseorang boleh jadi berfikir bahawa jenama ini cuba menurunkan harga subsidi sendiri, tetapi sama ada perkara itu berlaku atau tidak tidak penting pada masa ini.

Yang penting, bagaimanapun, adalah prestasi Pasang Inzone Buds Sony itu sendiri. Dan walaupun ia cemerlang sebagai pasangan gaming TWS buds, menggunakan mereka secara konvensional akan menyebabkan beberapa mata terpangkas.

Apa yang Saya Lihat?

Kes Pasang Inzone Buds Sony

Seperti yang saya sebutkan ketika ia dilancarkan, Pasang Inzone Buds Sony itu sendiri kelihatan sangat konvensional, lengkap dengan permukaan yang mengkilap yang anda jangkakan untuk sentuhan. Walau bagaimanapun, kotak cas pengisian, pula, agak blok tetapi dengan sudut bulat. Bagi yang belakang, ini bagus, tetapi yang terdahulu bermakna mengambil lebih banyak ruang dalam saku.

Di dalam kes Pasang Inzone Buds Sony terdapat sebuah dongle USB-C, yang akan anda gunakan apabila bermain game. Ini adalah perkara yang memberi TWS buds ini latency yang lebih rendah, sehingga 30ms, untuk menjadi tepat. Anda juga boleh menggunakannya untuk penggunaan video biasa jika Bluetooth tidak mencukupi bagi anda, tetapi langit-langit volume adalah lebih rendah keseluruhan apabila disambungkan dengan cara ini.

Apa yang Baik Tentang Ia?

Pasang Inzone Buds Sony tunggal

Pertama-tama, mari kita bercakap tentang Pemacu Dinamik X yang dimiliki oleh Pasang Inzone Buds Sony, yang juga terdapat dalam WF-1000XM5. Cadangan di sini ialah ia memberi kualiti bunyi Inzone Buds yang sama dengan XM5 yang, saya minta maaf, ia tidak. Untuk adil, itu adalah satu bar yang sangat tinggi, mengingatkan perbezaan harga antara kedua-duanya. Walau tidak sebesar, ia menghasilkan bunyi yang baik dengan caranya sendiri.

Untuk merumuskannya, audio ruang, dan dengan itu penempatan bunyi, cukup baik dengan Pasang Inzone Buds Sony. Walaupun itu dijangkakan apabila sesuatu diiklankan sebagai earbuds gaming. Anda akan mendapatkan tanda bunyi yang sangat seimbang secara umumnya, menjadikannya sangat bagus untuk mendengar muzik secara amnya juga. Tentu saja, apabila dibandingkan dengan XM5 yang lebih premium, bunyi yang dihasilkan tidak seberapa kuat, yang lebih jelas apabila bass dihasilkan. Semua ini adalah soal citarasa, sebenarnya, tetapi ini adalah satu kelebihan jika anda lebih suka nada yang lebih neutral.

Apa Masalahnya?

Adapter Pasang Inzone Buds Sony

Sepanjang ini, Pasang Inzone Buds Sony akan menjadi pilihan yang mudah untuk orang yang mencari pasang TWS buds, tetapi dua isu besar menghalangnya. Pertama sekali adalah proses menukar perintah isyarat mesti dilakukan melalui perisian PC Hub Inzone. Ini adalah isu kerana sementara bud kiri menukar antara mod lalai, ANC dan mod ambien, bud kanan tidak melakukan apa-apa pada asalnya. Untuk menambah kawalan ke atasnya, seperti membolehkannya mengendalikan permainan media, anda perlu melakukannya melalui Hub.

Dan walaupun begitu, perintah baru tidak berfungsi separuh masa. Apabila sambungan yang berjaya antara Pasang Inzone Buds Sony dengan telefon saya, saya boleh mendapatkan bud kanan untuk memainkan dan menjeda media, serta melompat ke hadapan atau ke belakang. Tetapi apabila saya menukar antara aplikasi – katakanlah dari Spotify ke Chrome ke Twitter dan kemudian kembali ke Spotify – fungsi ini akan berhenti berfungsi dengan sendirinya, tanpa sebab yang jelas.

Buat yang bernilai, anda boleh menyelesaikan masalah ini dengan menukar ke Mod Penghantar USB dan kemudian kembali ke Mod Bluetooth, yang mensimulasikan memutuskan dan menyambung semula. Tetapi walaupun ini bukanlah masalah yang besar semasa bermain game, ia menjadi masalah yang agak signifikan apabila ia juga merupakan alat mendengar muzik anda semasa anda keluar berjalan.

Kedua-dua Pasang Inzone Buds Sony

Mikrofon pada Pasang Inzone Buds Sony juga baik, tetapi ia membuat suara anda kedengaran sedikit berkumuh. Seorang rakan menggambarkan pengalamannya dengan saya, “anda kedengaran seperti anda berada di tandas”. Dalam konteks yang lebih besar, bukanlah perkara besar, tetapi mungkin bukan alat terbaik untuk digunakan jika anda merancang untuk menyiarkan permainan anda kepada penonton di luar dari rakan-rakan anda.

Akhirnya, Pasang Inzone Buds Sony menyambung ke peranti mudah alih melalui Bluetooth 5.3, tetapi hanya ke peranti dengan sokongan Audio Bluetooth LE. Sekali lagi, bukan masalah besar kerana ada dongle, tetapi untuk peranti yang kekurangan port USB-C, ia mungkin masalah. PS5 – sekurang-kurangnya iterasi sebelum “slim” – terlintas di minda, kerana ia hanya dilengkapi dengan satu di bahagian depan.

Patutkah Saya Beli?

Jika bukan kerana kawalan yang tidak konsisten untuk Pasang Inzone Buds Sony, mereka akan menjadi mudah untuk disyorkan. Tetapi begitu juga, tiada pembaharuan firmware melalui Hub untuk membetulkan ini, yang meninggalkannya sebagai isu yang belum diselesaikan. Mik yang berkumuh adalah agak tidak signifikan, dan had LE Bluetooth juga boleh dielakkan, jadi yang itu bukanlah rintangan besar.

Pasang Inzone Buds Sony

Yang membawa kita kepada soalan yang akan menentukan sama ada Pasang Inzone Buds Sony sesuai untuk anda: adakah anda akan menggunakannya secara ketat untuk bermain game? Jika jawapannya adalah ya, maka ini harus berfungsi dengan baik. Tetapi jika anda juga merancang untuk menggunakannya sebagai pasangan TWS yang biasa, maka masalah kawalan pasti akan sering muncul dan mengganggu anda.

Ini agak mengecewakan, kerana Pasang Inzone Buds Sony mempunyai segala-galanya lain. Dan apabila sampai pada TWS buds gaming, anda tidak benar-benar dimanjakan pilihan. Jadi jika anda mesti memiliki earbuds untuk keperluan bermain game anda, itulah soalan yang perlu dijawab.

Ikuti kami di Instagram, Facebook, Twitter atau Telegram untuk lebih kemas kini dan berita terkini.





Source link

Leave a Reply