Sony Xperia Pro-II Dijangka Memiliki Cincin Kamera Yang Boleh Dipusing


Asal dilancarkan kembali pada tahun 2021, Xperia Pro-I diperkenalkan sebagai telefon pintar flagship Sony yang memenuhi keperluan profesional dalam industri filem dan sebagainya. Satu desas-desus baru mengesyorkan bahawa sekuel akan datang dalam masa terdekat, dan bersamanya adalah ciri yang belum ditawarkan pada mana-mana telefon pintar: cincin kamera yang berpusing.

Menurut blog Jepun sumahodigest, yang mengutip satu catatan dari Weibo, telefon pintar Sony yang dikatakan akan datang (sementara dikenali sebagai Xperia Pro-II) dijangka dilancarkan pada tahun depan. Cincin yang disebut tadi akan melingkari lensa-lensa pada susun atur kameranya, yang dikatakan mirip dengan pendahulunya. Catatan tersebut juga mendakwa bahawa ciri tersebut digunakan untuk mengawal zoom, apertur, dan fokus secara manual, walaupun tidak jelas bagaimana ini dicapai.

Walaupun tidak disahkan, ini bukan kali pertama bagi Sony memperkenalkan ciri-ciri kamera praktikal dan tradisional ke telefon pintarnya. Contoh paling ketara adalah butang penutup fizikal pada model Xperia 1 dan 5, manakala Xperia Pro-I datang dengan pelbagai teknologi yang dipinjam atau diinspirasikan daripada barisan kamera Alpha jenama itu sendiri.

 

Sony Xperia Pro-I
Sony Xperia Pro-I

Berkenaan spesifikasi, malangnya, maklumat berkaitan masih menjadi misteri pada masa ini. Walau bagaimanapun, tidak menghairankan jika Xperia Pro-II yang didakwa dilengkapi dengan cip Snapdragon 8 Gen 3 oleh Qualcomm atau versi yang lebih baru, serta sensor kamera mudah alih terkini oleh Sony.

Ia juga mungkin bagi syarikat teknologi Jepun ini melancarkannya selepas iterasi seterusnya telefon pintar Xperia utamanya diperkenalkan. Tersiar pula desas-desus di Reddit yang mengatakan bahawa Xperia 1 VI dan 5 VI boleh membuat kemunculan di Pameran Dunia Mudah Alih (MWC) 2024 pada hujung Februari atau awal Mac tahun depan.

(Sumber: sumahodigest, melalui GSMArena)

Ikuti kami di Instagram, Facebook, Twitter atau Telegram untuk lebih kemas kini dan berita terkini. 





Source link

Leave a Reply