Minggu ini, kita melihat renderan yang diklaim sebagai Samsung Galaxy Watch7 Ultra beredar di internet. Namun, terdapat sedikit informasi mengenai jam tangan tersebut selain dari yang dapat dilihat dari render tersebut. Kini, laman berita Yunani, Techmaniacs melaporkan bahawa jam itu sebenarnya akan diberi nama Galaxy Watch X, dan lebih mirip dengan pesaing Apple Watch Ultra. Mungkin itulah sebabnya kenapa digunakan X sebagai gantinya.

Detail tidak begitu banyak dalam laporan ini, tetapi disebut bahwa Samsung Galaxy Watch X akan tahan air hingga 100m, mirip dengan Apple Watch Ultra dan penerusnya. Meskipun demikian, meskipun brand buah yang digigit sebenarnya tidak menyarankan untuk membawa jam tangannya melebihi 40m, masih belum jelas apakah ini akan diikuti oleh raksasa teknologi dari Korea Selatan.

Samsung Galaxy Watch7 Ultra render leak
Sumber: @OnLeaks via Smartprix.

Detail lain yang disebutkan dalam laporan ini adalah masa pakai baterai Samsung Galaxy Watch X, iaitu 100 jam, atau sedikit lebih dari empat hari. Tidak disebut apakah ini dicapai melalui rencana tenaga tertentu, karena jam tangan brand buah tersebut hanya diklaim dapat bertahan selama 36 jam dengan penggunaan normal, atau 72 jam dengan mode daya rendah.

Melebihi Samsung Galaxy Watch X, laporan juga membuat beberapa klaim mengenai lipat yang akan dibongkar semasa Unpacked. Laporan tersebut mengatakan bahawa model Ultra Galaxy Z Fold6 baru akan muncul pada 2025, bersama S25. Begitu juga dengan versi yang lebih terjangkau dari Z Flip6.

Samsung Galaxy Watch7 Ultra render leak back
Sumber: @OnLeaks via Smartprix.

Dengan semua yang telah dikatakan, versi mesin terjemahan laporan juga mengklaim bahawa acara Unpacked akan diadakan pada “24 Jun bukan 10 Jun”. Alasannya adalah agar peranti-peranti tersebut dapat diperkenalkan dua hari sebelum Sukan Olimpik bermula, meskipun isu tersebut adalah Sukan bermula pada 26 Julai. Sama ada ini adalah kesalahan terjemahan atau kesalahan kekal dari pihak media tersebut, laporan ini, termasuk bagian mengenai Samsung Galaxy Watch X, harus diambil dengan sedikit lebih banyak garam dari biasa.

(Sumber: Techmaniacs)

Ikuti kami di Instagram, Facebook, Twitter atau Telegram untuk lebih banyak kemas kini dan berita terkini.





Source link

Leave a Reply