Samsung Galaxy S24: Pengalaman Praktikal dengan AI yang Mesra Dompet



Setelah pelancaran siri Samsung Galaxy S24, kami telah menerima setiap daripada tiga varian untuk ditinjau. Namun, sementara itu, di sini adalah kesan awal model asas S24 selepas beberapa jam.

Beberapa perkara adalah jelas dengan Samsung Galaxy S24 model asas, yang pertama adalah saiznya. Berbanding dengan adik-beradiknya, ia jelas menjadi yang terkecil, tetapi apabila diletakkan bersebelahan, ia semakin jelas. Ini mungkin menjadi alasan untuk tidak mendapatkan model asas, terutamanya jika anda suka skrin besar.

Tetapi jika anda seperti saya, dan anda sangat suka telefon mudah alih yang tidak memerlukan jari anda terlalu terbentang hanya untuk dipegang di tangan anda, maka sukar untuk menolak Samsung Galaxy S24. Ombak yang sedikit pada belakangnya juga membantu perkara ini.

Manfaat tambahan dari saiz yang lebih kecil bagi Samsung Galaxy S24 ialah ia sesuai dengan lebih baik di dalam poket jeans. Ini adalah satu lagi kelebihan jika anda rindu hari-hari mampu duduk tanpa mempamerkan barang anda di meja.

Sementara kita bercakap tentang rasa telefon di tangan, kaca belakang yang sedikit berkabus meningkatkan cara ia dirasa. Ia mempunyai tekstur yang cukup sehingga ia tidak terlalu licin, tetapi jika anda berniat untuk menggunakan telefon dengan sarung, maka ia adalah aspek yang akan anda abaikan.

Pindah ke depan, skrin Samsung Galaxy S24 ukurannya 6.2 inci, dengan resolusi Full HD+ dan kadar segar 120Hz. Sesetengah mungkin berhujah bahawa resolusi itu tidak ideal, dengan model-model yang lebih besar mempunyai lebih banyak piksel. Tetapi di sisi lain, dengan skrin sekecil yang terdapat di telefon terbesar, anda perlu lebih dari mata helang untuk dapat melihat perbezaannya. Kadar segar membuat pengalaman beberapa halus bergolek, walaupun sedikit lebih baik daripada sebelum ini.

Dari segi bunyi, Samsung Galaxy S24 dilengkapi dengan speaker pseudo-stereo, menggunakan alat pendengaran sebagai speaker kedua. Ia adalah suatu persediaan yang biasa pada hari ini, dan berguna untuk kebanyakan orang. Walaupun dengan bezel sudah sehalus yang ada, saya tidak boleh tidak bertanya-tanya apa yang menghalang speaker bahagian bawah diletakkan seperti alat pendengaran untuk menyediakan tetapan stereo yang betul-betul menghadap ke hadapan. Bunyi yang dihasilkan oleh speaker ini baik, dengan keluaran maksimum yang dihormati.

Dengan hanya memegang telefon untuk beberapa jam, saya belum memberi ciri-ciri kecerdasan buatan Galaxy atau kameranya berfungsi. Tetapi teruskan mengikuti ulasan penuh telefon jika itu sesuatu yang anda minati.



Source link

Leave a Reply