MIAMI: Inter Miami dijangka menyambut kembali superstar Lionel Messi dan rakan sepasukan bekas FC Barcelona, Luis Suarez dan Sergio Busquets pada malam Rabu apabila mereka menjadi hos kepada Atlanta United yang sedang dilanda notak jatuh di Fort Lauderdale, Fla.

Pasukan Herons (10-2-4, 34 mata) berjaya mengatasi ketiadaan trio tersebut disebabkan keperluan rehat pada Sabtu apabila mereka melanjutkan rekod tak terkalahkan mereka kepada 10 perlawanan (7-0-3) dengan kemenangan 2-1 ke atas tuan rumah Vancouver Whitecaps.

Robert Taylor, yang menggantikan Messi dalam barisan permulaan, mencatat satu gol dan satu assist dan Leo Campana menjaring untuk kedua kalinya dalam dua perlawanan bagi Miami pada Sabtu.

“Saya sangat bangga dengan persembahan para pemain kami,” kata jurulatih Herons, Tata Martino, seperti yang dilaporkan oleh Miami Herald. “Ini adalah kemenangan penting bagi kami kerana ini adalah perlawanan yang sangat sukar di mana kami terpaksa berlari banyak, bekerja keras, dan menderita banyak.

“Ini adalah tiga mata yang sangat berharga bagi kami kerana ketiadaan yang kami alami dan harapan orang ramai. Kemenangan ini adalah ganjaran yang adil bagi kerja hebat yang dilakukan oleh para pemain kami.”

Suarez memasuki perlawanan Rabu ini di tempat kedua dalam MLS dengan 11 gol yang menjadi peneraju pasukan, satu gol di hadapan Messi.

Walaupun Miami berada di puncak kejayaan dengan rekod tidak terkalahkan, Atlanta (3-7-4, 13 mata) melihat rentetan tanpa kemenangan mereka memanjang kepada sembilan perlawanan (0-5-4) selepas kekalahan 1-0 di rumah kepada Los Angeles FC pada Sabtu. Atlanta telah gagal menjaring gol dalam lima perlawanan liga musim ini.

“Melihat dari tepi padang, ia bagus melihat setiap orang memberikan 100 peratus dan hanya malang dengan gol,” kata pertahanan Atlanta United, Derrick Williams, seperti yang dilaporkan oleh Atlanta Journal-Constitution. “Saya fikir… apabila perkara tidak berjalan dengan baik, mereka benar-benar tidak berjalan dengan baik.”

Pencetak gol terbanyak Giorgos Giakoumakis (lima gol terbaik kelab) tidak beraksi melawan LAFC kerana cedera hamstring. Ketersediaannya untuk perlawanan Rabu ini masih belum ditentukan.



Source link

Leave a Reply