Polis mendapat pujian dan penghormatan atas tindakan baik



Pengguna internet telah memberikan pujian kepada seorang anggota polis yang bersikap penyayang kerana baru-baru ini membantu seorang wanita tua dengan memberikan beliau naik atas motosikalnya.

Polis Diraja Malaysia berkongsi video menarik yang merakamkan kejadian itu yang berlaku di Kota Bharu, Kelantan, di laman Facebook rasmi mereka.

Dalam video 27 saat itu, Konstabel Zulhairie Nayan kelihatan membantu wanita tua itu dengan menawarkan beliau naik atas motosikalnya. Beliau dengan penuh berhati-hati membawa wanita tersebut ke satu lokasi berdekatan dengan Masjid Muhammadi.

Dalam video itu, wanita tersebut turun dari motosikal sambil memegang tangan kanan Zulhairie untuk mendapat sokongan. Dengan tindakan yang memperlihatkan tahap perhatian yang tinggi, Zulhairie dengan sabar menunggu wanita tersebut untuk memastikan beliau berjalan dengan selamat sebelum pergi dari tempat kejadian.

Melalui entri Facebook, Polis Diraja Malaysia memuji Konstabel Zulhairie Nayan, seorang anggota Bahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Bharu, atas kebaikannya.



Source link

Leave a Reply