Pengalaman Sebelum Kejadian Black Hawk Down dan Misi Bakara

Kisah awal sebelum terjadinya pristiwa Black Hawk Down dan Misi Bakara.

ESCAPE FROM MOGADISHU (2021)

Berdasarkan kisah benar. Sebuah filem aksi daripada Korea yang menceritakan pristiwa bersejarah dimana rakyat Korea Selatan dan rakyat Korea Utara bersatu dibumi asing. Peristiwa ini berlaku pada tahun 1991 di Mogadishu, Somolia apabila dua diplomat dari dua negara bermusuh saling bekerjasama untuk menyelamatkan diri dan keluar dari bandar yang dikuasai kumpulan pemberontak.

Aksi2 yang ditunjukkan dalam filem ni cukup mendebarkan gaiss. Memang puas hati tengok. Scene kejar mengejar paling menarik. Rilek je dorang tempek buku banyak2 dekat kereta taknak bagi peluru tembus. Kreatif sungguh. Dia punya ending pun realistik. Cuma tulah aku tertanya2 macam manalah agaknya nasib diplomat Korea Utara tu andai kata dia masih hidup lagi masa filem ni direlease.

Siapa belum tengok lagi filem ni pergi tengok sekarang. Serious tak menyesal. Korang boleh tengok filem ni dekat Astro GO.

#AstroGO
#StreamOnAstro




Source

Leave a Reply