Pemandu E-hailing dedah tipu daya penipu


KUALA LUMPUR: Seorang penipu terkenal akhirnya terdedah setelah seorang pemandu e-hailing memerangkapnya cuba tidak membayar tambang penuh untuk perjalanannya baru-baru ini.

Video di Facebook kejadian yang berlaku pada 22 Mac lalu telah menjadi viral, menunjukkan wanita itu cuba mengelak membayar tambang penuh apabila sampai ke destinasi.

Walau bagaimanapun, pemandu itu, yang mengenali wanita itu dari percubaan sebelumnya, bersedia untuk menentang rancangannya.

Pada mulanya, dia bersetuju dengan permintaannya untuk pembayaran e-wallet Touch ‘n Go, mengetahui apa yang akan berlaku.

Tiba-tiba, wanita itu mendakwa akaunnya hanya tinggal RM4.70, conveniently kurang daripada tambang RM11, mendakwa bahawa dia secara misterius “dicaj”.

Sebagai balasan, pemandu itu, yang sedar akan taktik wanita itu dari pemandu lain, enggan menunggu untuk pemindahan wang yang sepatutnya.

Beliau dengan tegas mengingatkan wanita itu tentang reputasinya, menawarkan pilihan untuk membayar tambang atau pergi ke stesen polis terdekat.

Walaupun diberi amaran, wanita itu, yang sudah terkenal di Facebook kerana menipu pemandu e-hailing, tetap mahu menggunakan Touch ‘n Go walaupun dia sebelum ini mengaku bahawa dia kekurangan dana.

Apabila itu tidak berjaya, dia menukar taktik, tiba-tiba ingin membayar melalui kod QR.

“Ini bukan kali pertama beliau berbuat begitu. Dan bukan sahaja beliau tidak membayar atau separuh membayar pemandu, dia juga melakukan perkara yang sama untuk perkhidmatan lain, seperti manikur, membeli barang, rawatan, dan lain-lain,” komen seorang netizen dalam sambutan kepada video tersebut.

“Jika anda berurusan dan terjumpa dengan wajah ini, pastikan untuk menghitamkan namanya atau minta pembayaran penuh sebelum memberinya apa-apa,” komen netizen lain.

Baca Lagi:

Penumpang melompat keluar dari kereta yang sedang bergerak selepas pemandu e-hailing membawa masuk ke stesen polis untuk melaporkan jenayah sebelumnya

Pemandu e-hailing rugi RM11,600 kepada ‘kawan lama’



Source link

Leave a Reply