Pekerja di China ditangkap kerana meracun rakan sekerja yang sedang hamil



Seorang wanita mengandung di China baru-baru ini menangkap seorang rakan kerjanya sedang meracun minumannya untuk mengelakkan dari mengambil kerjaan tambahan.

South China Morning Post melaporkan yang wanita mengandung itu merekodkan rakan sekilas dia ketika dia mencurigai dia mengacau minumannya.

Wanita mengandung dan rakan kerjanya bekerja untuk sebuah institusi yang berkaitan dengan kerajaan di wilayah Hubei.

Wanita itu telah membincangkan isu itu dengan rakan melalui beberapa mesej teks, mengatakan bahawa air tersebut berasa “aneh”, seperti yang dikutip.

Dia mengesyaki bekalan air di pejabatnya pada mulanya, kemudian bertukar kepada air rebus – hanya untuk minuman tersebut masih mempunyai rasa aneh.

Wanita mengandung itu memutuskan untuk meletakkan iPad dekat meja kerjanya di pejabat selepas mengingati jenaka rakan tentang minumannya mungkin telah diacau.

Sayangnya, kecurigaannya menjadi kenyataan setelah dia melihat seorang rakan wanita meracuni minumannya dengan cara yang licik sebelum cepat-cepat pergi.

Terkejut, wanita itu membuat laporan polis tentang kejadian itu dan kes itu masih dalam siasatan.

Alasan rakan kerja itu adalah kerana dia tidak mampu mengendalikan jumlah tugas yang meningkat sendiri sebaik wanita mengandung itu mengambil cuti bersalinnya, maka dia merujuk kepada langkah sebegitu ekstrim.

Majikan wanita mengandung itu akan mengambil tindakan setelah polis selesai dengan siasatan.

Perkongsian juga menggugat suami yang ianya mangsanya membayar elaun RM1.39 juta bagi setiap kehamilan isterinya.



Source link

Leave a Reply