Park Jaehong kecewa KDNFC tidak menang di depan penyokong tempatan.


KOTA BHARU: Jurulatih utama Kelantan Darul Naim FC (KDNFC), Park Jaehong menunjukkan rasa kecewa kerana pasukannya tidak berjaya menang di hadapan ribuan peminat setelah Sabah FC mengalahkan mereka dalam perlawanan Liga Super malam semalam di Stadium Sultan Muhammad IV, di sini.

Menurut Jaehong, ramai peminat yang menghadiri perlawanan dengan harapan KDNFC akan menang Liga Super tahun ini.

“Ramtunya peminat ke stadium, kami kecewa kerana hanya kalah dengan satu gol.

“Para pemain saya bermain dengan cukup baik, oleh itu saya tidak menyalahkan mereka. Saya juga tidak menyalahkan pemain import kami, Muzungu kerana gagal menghasilkan penalti, sebarang pemain boleh mengalami perkara ini,” katanya pada sidang media selepas perlawanan.

Dalam perlawanan itu, Sabah FC menewaskan KDNFC 3-2, dengan gol daripada Romon Mecedo pada minit ke-68, Stuart Wilkin pada minit ke-64, dan Gabriel Peres pada minit ke-25.

Manakala bagi KDNFC, Kim Likwan menjaringkan gol pertama mereka pada minit ke-54, dan Bae Kyeong Hwan menjaringkan gol kedua pada waktu tambahan.

Bagi perlawanan akan datang, Jaehong berharap penyokong bola sepak di Kelantan akan terus menyokong pasukannya.

“Kami memerlukan lebih banyak inspirasi, persediaan, dan kekuatan mental untuk perlawanan akan datang. Saya ingin menanam keyakinan dalam pasukan kami; kami akan cuba untuk melakukan lebih dari apa yang kami lakukan malam ini. Setiap perlawanan adalah satu proses pembelajaran untuk kami,“ katanya.

Sementara itu, jurulatih utama Sabah FC, Datuk Ong Kim Swee mendakwa bahawa hampir berkongsi mata dengan pasukan KDNFC disebabkan kekurangan pemain.

“Pemain kami terlalu yakin diri dan tidak mengawal permainan dengan baik, pasukan lawan melakukan hantaran tinggi, yang sepatutnya membolehkan pemain (pertahanan) kami menangkap hantaran tersebut.

“Akibatnya, kami terlepas dua gol kepada pasukan rumah. Pemain kami sendiri memasukkan diri mereka ke dalam situasi yang sukar apabila mereka berada di hadapan,” katanya.



Source link

Leave a Reply