NVIDIA Mula Mengiklankan Teaser Siri GeForce RTX 40 Super


Dengan CES 2024 hampir tiba, NVIDIA secara perlahan tetapi pasti telah memecahkan kebuntuan dengan kad grafik siri GeForce RTX 40 Super yang akan datang. Baru-baru ini, jenama itu telah mengeluarkan gambar gelap seorang kad yang didakwa dari siri tersebut melalui halaman Facebooknya.

Kami tidak berbohong apabila mengatakan bahawa ini adalah gambar gelap. GPU siri RTX 40 Super yang didakwa jelas adalah reka bentuk kulit NVIDIA Founders Edition (FE), lengkap dengan jalur LED berbentuk V yang juga mampu RGB. Tanda pengenal lain reka bentuk FE boleh dilihat melalui kelihatan kipas; semua kad FE sejak siri RTX 30 telah menggunakan apa yang dikenali sebagai Dual Axis Flowthrough oleh pembuat kad hijau.

Seperti semua pengumuman awal, gambar tidak memberikan sebarang maklumat berguna, malah tidak ada teks. Walaupun begitu, pada titik ini hampir menjadi rahsia umum bahawa NVIDIA merancang untuk mengumumkan siri RTX 40 Super minggu depan ketika CES 2024 bermula. Syarikat dijangka untuk mengumumkan tiga SKU: RTX 4070 Super, 4070 Ti Super, dan 4080 Super. Spesifikasi penuh yang didakwa bagi setiap kad telahpun dimuat turun secara dalam talian, dengan 4080 Super dijangkakan untuk dijual dengan 16GB memori GDDR6X yang sama seperti saudara bukan-Super, walaupun berfungsi pada frekuensi sedikit lebih pantas iaitu 23Gbps.

Dari segi itu, RTX 4070 Super dan 4070 Ti Super dijangkakan untuk mengekalkan jam lonjakan yang sama seperti varian bukan-Super, manakala jam asas mereka juga didakwa sedikit lebih tinggi.

(Sumber: Facebook, Videocardz)

Ikuti kami di Instagram, Facebook, Twitter atau Telegram untuk mendapatkan lebih banyak kemas kini dan berita terkini. 





Source link

Leave a Reply