NVIDIA Bakal Membawa Microsoft Copilot+ Ke Laptop Gaming Melalui RTX AI



Semalam awal semalam semasa kuncian Computex, Jensen Huang, CEO NVIDIA, telah bercakap secara meluas tentang bagaimana AI – tema yang berulang yang sudah pasti anda kenal sepanjang tahun ini – dan GPU RTX-nya akan memainkan peranan penting dalam membawa Microsoft Copilot+ ke laptop gaming. Menariknya, empat laptop gaming pertama yang akan mendapat perlakuan AI RTX adalah dari ASUS dan MSI.

Berdasarkan pembentangan Jensen, salah satu gambar menunjukkan tiga laptop ASUS dan satu laptop MSI. Satu yang kami dapati benar-benar menarik adalah dengan siri ASUS TUF dan lebih khususnya, pendedahan ringkas TUF 14. Walaupun menarik bahawa siri ini mendapat sokongan Copilot+, satu daripada perkara lain yang menarik di sini adalah bahawa ASUS akan melancarkan varian 14-inci bagi rangkaian yang lebih mesra bajet.

Bergerak selanjutnya, senarai NVIDIA juga termasuk peserta biasa dari ASUS, seperti ROG Zephyrus G16 dan laptop ProArt, dan dengan MSI, sokongan Copilot+ tersedia untuk Stealth 16 AI+.

Pengumuman NVIDIA tentang laptop bertenaga AI RTX juga menunjukkan ke sejauh mana malapetaka yang sedang cuba diatasi: kekal relevan dalam dunia AI, terutamanya dengan peralihan pasaran yang lebih meluas ke arah NPU untuk penyelesaian dan aplikasi yang digerakkan AI. Mesej yang lebih luas yang cuba disampaikan kepada dunia adalah bahawa GPU mereka lebih cekap dalam menjalankan beban kerja AI yang lebih berat berbanding dengan NPU. Akhirnya, itulah sebab mengapa GPU HPC seperti Blackwell wujud.

Untuk perkara lain, NVIDIA juga mengambil inisiatif untuk membuat cip AI mereka sendiri, seperti yang telah kami laporkan sebelum ini. Masih sedikit maklumat tentang ini tetapi seperti yang diungkapkan oleh Michael Dell dan Jensen dalam temuramah mereka dengan Bloomberg, kita hanya perlu semak dengan mereka tahun depan.

(Sumber tambahan: The Verge)

Ikuti kami di Instagram, Facebook, Twitter atau Telegram untuk mendapatkan lebih banyak kemas kini dan berita terkini.



Source link

Leave a Reply