Maklumat yang Didakwa mengenai APU AMD Ryzen 7 8700G Didakwa telah Bocor


Mungkin AMD akan mengumumkan sesuatu semasa CES 2024, jika kebocoran untuk Ryzen 7 8700G boleh diambil sebagai nilai semata-mata. Spesifikasi yang didakwa untuk APU yang belum lagi dirilis ini telah dipaparkan di repositori dalam talian, Geekbench.

Menurut Geekbench, 8700G adalah prosesor 8 inti, 16 utas berdasarkan seni bina Zen 4 terkini AMD, yang juga dikenali dengan kod nama, Phoenix. Perincian tambahan bahagian CPU menunjukkan bahawa ia mempunyai clock asas dan peningkatan sebanyak 4.2GHz dan 5GHz, masing-masing.

(Sumber gambar: Geekbench.)

Mungkin segmen yang lebih mengagumkan bagi 8700G adalah grafik terintegrasi Radeon 780M yang dikuasakan oleh RDNA3 yang digunakannya. Walaupun GPU ini telah menjadi popular, baik dalam laptop dan arena permainan mudah alih, apa yang membezakan versi khas ini adalah frekuensi operasi maksimumnya – GPU ini mempunyai peningkatan clock operasi maksimum sebanyak 2.9GHz, yang 200MHz lebih tinggi daripada clock peningkatan asal 2.7GHznya.

8700G diuji dengan menggunakan papan induk ASUS TUF Gaming X670E-Plus Wi-Fi dan 32GB RAM DDR5-4800. Dalam ujian Windows AVX2 Geekbench, ia mendapat skor Vulkan sebanyak 35,427 mata. Dalam ujian OpenCL, APU ini mendapat 29,244 mata. Berbanding dengan Ryzen 7 5700G, skornya hampir dua kali ganda.

(Sumber gambar: Geekbench.)

Tentu saja, adalah jelas bahawa keputusan ujian dari ujian Geekbench belum tentu mencerminkan prestasi sebenar 8700G dalam permainan. Oleh itu, lebih baik untuk menunggu sehingga APU ini sampai ke tangan pemeriksa, termasuk kami, di mana kami akan dapat melakukan ujian kami sendiri dan mengetahui sama ada ia berbaloi dengan harga apa pun yang diminta.

(Sumber: Geekbench [1] [2], Videocardz)

Ikuti kami di Instagram, Facebook, Twitter atau Telegram untuk mendapatkan lebih banyak kemas kini dan berita terkini. 





Source link

Leave a Reply