Inter Miami mengesahkan pada hari Jumaat bahawa Luis Suarez telah menandatangani kontrak dengan mereka untuk musim Major League Soccer 2024.

“Saya sangat gembira dan teruja untuk menerima cabaran baru dengan Inter Miami. Saya tidak sabar untuk memulakan, dan saya bersedia untuk bekerja untuk menjadikan impian memenangi lebih banyak gelaran dengan kelab hebat ini menjadi realiti. Saya optimis tentang apa yang boleh kita capai bersama dengan hasrat kita yang berkongsi,” Suarez, yang keluar dari pasukan Brazil, Gremio, berkata dalam kenyataan yang dilaporkan oleh Anadolu Agency.

Suarez, yang akan bersama semula dengan rakan sepasukan bekas Barcelona Lionel Messi, Sergio Busquets, dan Jordi Alba, berkata dia berminat untuk bertemu dengan rakan sepasukan dan jurulatih barunya, menambah: “Saya akan memberikan segalanya untuk memberikan kegembiraan kepada para penyokong hebat yang saya dengar begitu banyak mengenai sambil memakai jersi Inter Miami, dan berharap untuk bersatu semula dengan rakan dan pemain hebat.”

Semasa bermain untuk Barcelona pada tahun 2014-2020, penyerang Uruguay ini memenangi treble yang didambakan (menjuarai La Liga Sepanyol, Piala Raja Sepanyol, dan Liga Juara-Juara UEFA).

Suarez, yang berusia 36 tahun, memegang rekod untuk jumlah gol terbanyak bagi pasukan kebangsaan Uruguay dengan 68 perlawanan.

Dengan membuat penampilan terbanyak kedua untuk La Celeste dengan 138 perlawanan, Suarez membimbing mereka ke gelaran Copa America 2011 yang bersejarah. – Bernama, Anadolu



Source link

Leave a Reply