Lenovo Mendedahkan PC Yoga Slim 7x Copilot+; Dikuasakan oleh Pemproses Snapdragon X Elite


Lenovo mengumumkan Yoga Slim 7x hari ini. Laptop ini adalah generasi pertama Copilot+ PC jenama itu dan yang lebih penting, menandakan mesin pertama oleh jenama ini yang dikuasakan oleh Snapdragon X Elite berdasarkan ARM oleh Qualcomm.

Untuk mengingat balik, Siri prosesor Snapdragon X dilancarkan secara rasmi pada bulan April dan terdiri daripada X Elite dan X Plus. Kedua-dua CPU adalah prosesor berlandaskan ARM, yang merupakan sorotan utama.

Selain Snapdragon X Elite, spesifikasi lain dari Yoga Slim 7x termasuk sehingga 32GB RAM LPDDR5X berjalan pada 8448MHz, sehingga 1TB PCIe NVMe Gen4, bateri 70Whr, tiga port USB4 dalam bentuk USB-C, sokongan untuk Wi-Fi 7 dan Bluetooth 5.3.

Untuk paparan, Yoga Slim 7x mempunyai panel OLED PureSight 3K (2,944 x 1,840) 90Hz sebesar 14.5-inci, dengan nisbah aspek 16:10. Selain itu, ia mempunyai kecerahan puncak 1,000 nits, VESA-Certified DisplayHDR True Black 600, dan menyokong Dolby Vision. Terakhir, laptop ini beratnya 1.28kg dan ketebalannya adalah 12.9mm.

Lenovo Yoga Slim x7 2
(Sumber gambar: Lenovo.)

Pada masa penulisan ini, Lenovo tidak menetapkan ketersediaan tempatan atau harga.

(Sumber: Lenovo PR)

Ikuti kami di Instagram, Facebook, Twitter atau Telegram untuk lebih kemas kini dan berita terkini.






Source link

Leave a Reply