Kemaskini Dota 2 versi 7.36: Meta Bergoyang dengan Kemampuan Asal untuk Semua Hero


Permainan kompetitif pada hari ini sering mendapat kemas kini imbang, serta perubahan sesekali untuk tetap segar. Dan oh, Dota 2 mendapat gempa bumi besar dalam patch terkini 7.36. Patch ini melihat penambahan Kemampuan Bawaan untuk semua hero, serta pilihan di antara dua Facet. Kedua-duanya adalah perubahan besar yang pasti mengubah meta sekitar komposisi pasukan, terutama apa-apa tunjuk ajar yang berlaku dalam masa terdekat.

Pertama, mari kita bercakap tentang perubahan besar pertama dalam Dota 2, Kemampuan Bawaan. Seperti namanya, ini adalah pasif yang setiap hero akan miliki sejak mereka dipilih. Mereka berkesan bahkan tanpa menambahkan mata kemahiran kepada mereka, walaupun beberapa boleh naik taraf dengan pelaburan mata (mereka bertindak sebagai mata percuma untuk salah satu kemahiran sedia ada), atau malah naik taraf bersama salah satu kemahiran aktif mereka. Satu contoh yang cukup baik adalah Caustic Finale Sand King, yang kini naik taraf dengan Epicenter, dan juga beberapa hentian keseluruhan.

Dota 2 7.36 Innate Abilities DawnbreakerDota 2 7.36 Innate Abilities Dawnbreaker
Sumber: Valve.

Tentu saja, tidak semua kemampuan bawaan yang diperkenalkan dalam patch Dota 2 ini dicipta sama. Sesetengah hanya menyusun semula permainan, seperti Sand King yang telah disebutkan. Yang lain, seperti Silencer, menjadikannya tidak terperangkap dalam memaksimumkan Glaives of Wisdom awal permainan untuk memanfaatkan pencurian stat. Kemudian ada yang benar-benar mengubah permainan, seperti Dawnbreaker yang mendedahkan seluruh peta kepada rakan sekutu untuk sesuatu ketika apabila matahari naik.




Pindah kepada Facets, ini kelihatan sebahagian besarnya adalah sambungan daripada pokok bakat yang ditambahkan ke Dota 2 semua tahun itu. Idea ini adalah bahawa anda diarahkan untuk memilih salah satu daripada dua buff tambahan yang mungkin memberi kesan kepada kemahiran tertentu, Kemampuan Bawaan, atau malah berperanan sebagai satu lagi pasif. Satu-satunya perbezaannya adalah anda diarahkan untuk memilih salah satu daripada dua pilihan pada permulaan setiap perlawanan dan tidak boleh diubah.

Dota 2 7.36 Facets Wraith KingDota 2 7.36 Facets Wraith King
Sumber: Valve.

Dua perubahan ini ditambahkan ke patch 7.36 Dota 2 pasti akan menggoncang meta permainan. Dan dengan sesuai, perubahan lain yang diperhatikan dalam senarai perubahan adalah masa strategi diperpanjang, setidaknya untuk beberapa minggu pertama selepas patch. Jangkakan permainan menjadi sangat kacau untuk sementara waktu, terutama untuk tunjuk ajar yang berlaku untuk sisa tahun ini, setidak-tidaknya.

(Sumber: Valve)

Ikuti kami di Instagram, Facebook, Twitter atau Telegram untuk lebih kemas kini dan berita terkini. 





Source link

Leave a Reply