Kedai Aplikasi Google Play Boleh Menggunakan Kecerdasan Buatan Untuk Menyediakan Soalan Lazim


Dengan syarikat pencarian internet Google memiliki bot sembang AI generatifnya sendiri dalam bentuk Bard, tidaklah menghairankan untuk melihat syarikat tersebut memasukkannya di mana-mana yang mungkin. Satu bidang yang agak tertentu di mana ia belum digunakan, tetapi kelihatan akan segera dilakukan, adalah di dalam Google Play Store.

Seperti yang dilaporkan oleh TheSpAndroid, syarikat pencarian ini sedang berusaha menggunakan AI untuk menjana seksyen soalan lazim untuk aplikasi di Google Play Store. Dalam versi 39.1 kedai tersebut, ini boleh diaktifkan dengan membolehkan bendera. Anda perlu peranti yang sudah di-root untuk melakukan ini, jadi ia pastinya bukan sesuatu yang pengguna biasa patut lakukan.

Laporan itu mencatatkan bahawa pada kebanyakan masa, seksyen FAQ tersebut masih agak kurang lengkap, hanya menyenaraikan tiga soalan yang mungkin sering ditanya dalam menu drop-down. Akan ada label “Dicipta oleh AI” di bahagian bawah untuk menyeimbangkan jangkaan apabila ia berkaitan dengan ketepatan soalan-soalan ini dan jawapan-jawapannya, jadi begitulah.

Google Play Store AI FAQ Screens
Sumber: TheSpAndroid.

Menurut laporan itu, ciri ini hanya berfungsi untuk beberapa aplikasi dan permainan popular, yang tidak terlalu menghairankan. Soalan-soalan dan jawapan-jawapan yang biasanya dijana juga adalah yang sebenarnya boleh diperoleh dengan membaca keterangan aplikasi. Ini menjadikan ciri tersebut agak redundan, terutamanya untuk aplikasi yang lebih beragam dari segi fungsi; lebih baik membaca apa yang ditawarkannya daripada bergantung pada rumusan AI. Di sisi lain, argumen boleh dibuat untuk aplikasi-aplikasi yang lebih mudah bahawa lebih cepat untuk membaca FAQ yang dijana.

Dengan bendera sudah sedia ada, mungkin hanya masa sahaja sebelum ia diaktifkan di Google Play Store untuk semua orang. Semoga senarai FAQ menjadi lebih panjang pada masa itu.

(Sumber: TheSpAndroid)

Ikuti kami di Instagram, Facebook, Twitter atau Telegram untuk mendapatkan lebih banyak kemas kini dan berita terkini.





Source link

Leave a Reply