India di atas selepas Siraj menghancurkan pukulan South Africa


CAPE TOWN: Mohammed Siraj menghantar South Africa ke 55 semua keluar ketika India mencari kemenangan untuk menyamai seri pada hari pertama ujian kedua di Newlands pada hari Rabu.

India adalah 111 untuk empat semasa waktu teh, memimpin pertama sebanyak 56.

Siraj menghasilkan pukulan terbaik dalam kerjayanya dengan enam untuk 15 apabila South Africa digagalkan sebelum waktu makan tengahari.

India melangkah ke hadapan dalam masa 9.4 pukulan, sebelum waktu minum petang, tetapi penyerang cepat kiri Nandre Burger mengambil tiga wicket dalam pukulan yang menentang sebelum waktu teh untuk menghalang India mencapai dominasi sepenuhnya.

Jumlah South Africa adalah jumlah terendah mereka dalam hampir 92 tahun, sejak mereka digagalkan sebanyak 36 dan 45 oleh Australia dalam gelanggang yang dipengaruhi hujan di Melbourne pada Februari 1932.

Ini adalah jumlah terendah oleh mana-mana pasukan dalam ujian menentang India, mengatasi 62 oleh New Zealand di Mumbai pada Disember 2021.

Siraj membolapun sebaik mungkin dalam pukulan sembilan over yang tidak berubah apabila keputusan South Africa untuk memukul terlebih dahulu gagal secara spektakuler.

Pelapis ketua South African sementara Dean Elgar, bermain dalam ujian terakhirnya, menekankan keperluan pasukannya untuk memulakan dengan baik ketika mereka mempertahankan keunggulan 1-0 dalam dua ujian siri.

Tetapi adalah India yang mengawal permainan pagi itu di gelanggang yang menawarkan bongkahan dan pergerakan jahitan.

Siraj mengeksploitasi keadaan dengan sangat baik, dengan tidak ada seorang pun pemain tampak selesa menentangnya.

Beliau memulakan kejatuhan South Africa apabila beliau membuat Aiden Markram ditangkap di slip kedua untuk dua dalam pukulannya yang kedua. Beliau kemudian mengambil wicket Dean Elgar untuk empat dalam pukulannya seterusnya.

Jasprit Bumrah membuat topi baru Tristan Stubbs ditangkap di leg pendek untuk tiga sebelum Siraj mengambil empat wicket seterusnya. –AFP



Source link

Leave a Reply