Horizon Forbidden West Akan Tersedia Di PC Mulai 21 Mac



Horizon Zero Dawn adalah salah satu bekas eksklusif PlayStation pertama yang tiba di PC. Jadi, adalah wajar jika sekuelnya, Horizon Forbidden West, juga akan melakukannya. Tapi nampaknya permainan sekuel ini membuat transisi sedikit lebih cepat dari biasanya.

Seperti yang diumumkan dalam PlayStation Blog rasmi, Horizon Forbidden West akan tersedia di Steam dan Epic Game Store pada 21 Mac. Ia agak lebih awal berbanding bekas eksklusif lain. Sebagai perbandingan, Zero Dawn pertama kali dilancarkan pada 28 Februari 2017 di PS4, tetapi hanya tiba di PC pada 7 Ogos 2020. Bandingkan dengan Forbidden West, yang tiba di PC dalam masa lebih kurang dua tahun sahaja. Tidak pasti jika ini akan menjadi trend pada masa depan, tetapi jika ya, itu adalah berita baik bagi mereka yang menantikan port PC God of War Ragnarok.

Seperti mana-mana penukaran ke PC, anda akan mendapat lebih banyak pilihan grafik dan paparan dengan port Horizon Forbidden West ini. Di dalam kategori pertama, perkara penting termasuk Nvidia DLSS 3, AMD FSR, dan Intel XeSS. Atau jika rig anda sudah cukup kuat, DLAA. Terdapat juga sokongan untuk DirectStorage untuk mensimulasikan masa muat yang pantas di PS5.

Di dalam kategori kedua, anda mendapat pelbagai pilihan skrin ultra-lebar. Terdapat kebiasaannya 21:9 dan 32:9, atau jika anda ingin mengalami pengalaman Horizon Forbidden West yang benar-benar liar, terdapat juga sokongan untuk pemasangan tiga monitor 48:9.

Dengan Horizon Forbidden West Complete Edition – yang bermaksud ia datang dengan pengembangan Burning Shores – tiba di PC dalam masa kurang dari dua bulan, tentunya terdapat beberapa bonus prapenjualan yang dilemparkan. Tetapi di sebaliknya, tiada keperluan sistem yang dinyatakan buat masa ini. Bagaimanapun, anda boleh menemui halaman permainan di Steam dan EGS yang dipautkan di bawah.

(Sumber: PlayStation, Steam, EGS)



Source link

Leave a Reply