HLB Langgan Penuh RM350 Juta Bon Hijau ASEAN Dikeluarkan oleh Exio Logistics


Hong Leong Bank Berhad baru-baru ini mengumumkan langkah penuhnya untuk melanggan RM350 juta Bon Hijau ASEAN yang dikeluarkan oleh Exio Logistics Sdn Bhd dan dinasihatkan oleh Hong Leong Investment Ban.

Bon ini bertujuan untuk membiayai pembangunan pusat logistik berstatus hijau yang revolusioner milik Exio Logistics di City of Elmina, Shah Alam, menjadikannya bon hijau pertama di Malaysia yang direka khusus untuk pembiayaan gudang hijau.

Exio Logistics, sebuah usaha sama antara IJM RE Sdn Bhd, sebuah anak syarikat sepenuhnya milik IJM Corporation Berhad (“IJM”), dan FMM Elmina Sdn Bhd, yang pemegang sahamnya adalah Tan Sri Dato’ Teo Chiang Hong, Mettiz Capital Sdn Bhd dan Minlon Sdn Bhd, sedang membangunkan pusat logistik canggih yang direka untuk menetapkan piawaian baru dalam kelestarian dan kecekapan. Kemudahan ini menggabungkan teknologi Sistem Penyimpanan Pengambilan Automatik (ASRS), memberi penyewa dan pengendali manfaat dual dalam mencapai kecekapan operasi dan keunggulan sambil berusaha mencapai matlamat kelestarian mereka. Apabila siap nanti, Storio Sdn Bhd akan menjadi pengendali seluruh pusat logistik tersebut.

Dalam penerbitan bon hijau ini, HLIB bertindak sebagai penasihat utama, pengurus utama, pengurus utama, pihak pendaftar, dan ejen kemudahan.



Source link

Leave a Reply