Guru yang baik hati makan jeli yang tidak disentuh oleh pelajar semasa kenduri kelas


Jamuan makanan bertukar-tukar di kelas selalu menyeronokkan. Namun, ada di antara kita yang mempunyai kenangan sedih apabila makanan yang kita bawa ke jamuan makanan tidak menjadi kegemaran ramai.

Namun, seorang guru yang baik hati baru-baru ini berkongsi video TikTok tentang bagaimana salah seorang pelajarnya terlalu malu untuk berkongsi makanan yang dibawanya ke jamuan makanan kelas kerana tidak sehebat makanan yang dibawa oleh pelajar lain.

Guru berusia 48 tahun, Azfaizal Abdul Aziz mula video tersebut dengan menyatakan bahawa beliau telah menemui kotak agar-agar yang pelajarnya terlalu malu untuk tunjukkan kepada kelas.

Kemudian dalam video itu, beliau kelihatan menikmati agar-agar tersebut sebelum berkongsi baki hidangan manis itu dengan kelas.

“Ibunya yang buat, tapi dia tidak mahu biarkan saya rasa. Eh, sedap juga. Tidak terlalu manis. Ia juga sejuk,” kata guru tersebut.

Video itu yang telah mendapat 4.5 juta tontonan diraung dengan komen-komen dari netizen yang mengucapkan terima kasih kepada beliau kerana berkongsi makanan pelajar serta berkongsi cerita peribadi mereka tentang bagaimana makanan mereka ditolak oleh rakan sekelas atau guru mereka.

“Saya juga ingin berkongsi kisah saya. Pernah saya bawa agar-agar santan kelapa yang berwarna hijau. Tidak seorang pun mahu makan kecuali guru lelaki saya yang habiskan semua. Saya masih ingat hari ini,” kata seorang netizen.

“Saya pernah bawa puding karamel untuk jamuan makanan. Tidak seorang pun menyentuh pencuci mulut itu, sungguh sedih. Saya buang semua bersama pinggan kaca tempat ia disajikan. Ingin menaikkan air mata tetapi tidak boleh, saya perlu kuat,” komen seorang lain.



Source link

Leave a Reply