Doktor didakwa memberi komen sindiran terhadap kesihatan mental pesakit secara dalam talian


Apa yang benar-benar menentukan seorang doktor hebat? Di luar kecerdasan dan ambisi, ia adalah penguasaan kemahiran asas dan pendekatan yang penuh kasih sayang terhadap penjagaan pesakit. Tetapi apakah yang berlaku apabila profesionalisme dipertikaikan?

Dalam satu post viral yang berlegar-legar dalam talian, pengguna @JamalThaRebel berkongsi satu insiden yang memuakkan melibatkan seorang doktor dari Penang.

Kontroversi bermula apabila doktor tersebut didakwa membuat komen yang merendahkan tentang seorang pesakit yang sedang dirawatnya, mencetuskan kemarahan di kalangan pengguna internet.

Kecaman awam bermula daripada keputusan doktor tersebut untuk membincangkan maklumat sensitif tentang pesakit di media sosial, disertai dengan nada sindiran.

Banyak pihak menganggap tingkah laku ini tidak profesional dan tidak dapat diterima.

@JamalThaRebel menggalakkan orang lain untuk membuat laporan terhadap doktor tersebut, menyediakan pautan untuk tindakan diambil. Matlamatnya adalah untuk memastikan pertanggungjawaban dan menangani keseriusan situasi tersebut.

Walaupun keadaan tepat yang membawa kepada insiden tersebut masih tidak jelas, tindakan doktor tersebut telah mencetuskan kritikan meluas dalam talian, memaksa kita semua merenung tentang batasan tingkah laku profesional dalam penjagaan kesihatan.





Source link

Leave a Reply