CTOS Menandatangani Perjanjian Dengan 5 Platform Fintech



CTOS Data Systems Sdn Bhd, anak syarikat sepenuhnya milik CTOS Digital Berhad, telah menandatangani perjanjian kerjasama dengan platform fintech terkemuka seperti MoneyX, PAYLATER, iMoney, KawanPay, dan Atome, untuk menawarkan akses kepada penilaian kredit kepada pengguna melalui pangkalan pengguna platform tersebut.

Syarikat tersebut menyatakan salah satu manfaat utama kemitraan ini adalah memfasilitasi literasi kewangan yang lebih baik di kalangan pengguna. Melalui inisiatif pendidikan dan alat-alat yang terintegrasi ke dalam platform rakan kongsi, pengguna akan memperoleh pemahaman yang lebih mendalam tentang kedudukan kredit mereka, termasuk faktor-faktor yang mempengaruhi skor kredit dan amalan terbaik untuk mengurus kredit dengan bertanggungjawab. Inisiatif ini bertujuan untuk memperlengkapi pengguna dengan pengetahuan dan sumber yang diperlukan untuk menavigasi landskap kewangan dengan keyakinan.

Mengulas mengenai kepentingan kemitraan-kemitraan ini, Chiam Hsing Chee, Ketua Pegawai Kewangan Kumpulan CTOS Digital, menekankan kepentingan memanfaatkan fintechs, platform e-dagang dan e-wallet untuk memberdayakan pengguna dengan alat dan pengetahuan yang tepat untuk membuat keputusan kewangan. “Secara global, fintechs, e-commerce dan e-wallet telah mengubah cara pengguna menguruskan kewangan mereka. Di CTOS, kami komited untuk memanfaatkan platform-platform ini untuk memberdayakan sebanyak mungkin orang dengan akses kepada kesihatan kredit mereka,” kata Chiam. “Kemitraan kami dengan platform fintech terkemuka ini akan membolehkan jutaan pengguna mengakses dan memahami kesihatan kredit mereka dengan mudah dan lancar, menandakan langkah penting dalam misi kami untuk mempromosikan inklusi dan literasi kewangan.”



Source link

Leave a Reply