Chef Wan kena serang kerana komen mengenai pakaian Aishwarya Rai



Minggu lepas adalah karpet merah Festival Filem Cannes, dan ramai selebriti bergaya tinggi bersama dengan pelakon Aishwarya Rai Bachchan.

Mantan Miss World yang menjadi tetamu tetap di Festival Filem Cannes selama dua dekad yang lalu membuat penampilan sulung pada edisi 2024 pada hari Khamis dengan gaun oleh Falguni Shane Peacock.

Sebuah halaman Instagram, Namaste Bollywood memuat naik reel pelakon itu dalam gaun biru dan perak berkilau dengan kapsyen, “Fikiran pertama yang terlintas”.

Pakaian itu mendapat banyak reaksi di bahagian komen termasuk daripada selebriti chef Datuk Redzuawan Ismail, lebih dikenali sebagai Chef Wan.

“Dia membawa Kavadi ke atas dirinya menuju ke upacara Thaipusam Batu Cave,” jenaka chef selebriti itu dalam komen.

Bagi mereka yang tidak fasih dengan konsep membawa kavadi, kavadi attam (tarian) adalah tawaran korban yang dilakukan oleh penganut semasa hari perayaan yang mulia Thaipusam.

Namun, jenaka ini tidak mendapat sambutan baik dari netizen yang mengambil perhatian terhadap komen Chef Wan.

“Dengan segala hormat Datuk, saya rasa ini tidak begitu baik untuk diucapkan. Saya faham anda tidak boleh memahami apa yang dia pakai, tuan, tetapi jangan kaitkan dengan acara agama dan mengolok-olok. Tidak menjangkakan ini dari anda,” komen seorang netizen yang kedengaran kecewa.



Source link

Leave a Reply