Bellingham Terbaik di Dunia: Jurulatih Madrid Ancelotti


MADRID: Pemain tengah Real Madrid, Jude Bellingham adalah pemain terbaik di dunia, kata jurulatihnya Carlo Ancelotti pada hari Jumaat.

Pemain antarabangsa England berusia 20 tahun itu telah menggegarkan La Liga sejak ketibanya dari Borussia Dortmund pada musim panas ini dengan harga 103 juta euro ($112 juta).

Bellingham adalah penjaring gol terbanyak dalam divisi itu dengan 13 gol, dan telah mencatatkan 17 gol dalam 22 penampilan di semua pertandingan.

“Dia bermain sangat baik, dia telah bermain sangat baik pada bahagian pertama musim, mengambil kira bahawa dia sedang menyesuaikan diri dengan kelab kami dan budaya baharu, bahasa baharu,” kata Ancelotti dalam sidang akhbar apabila ditanya sama ada Bellingham adalah pemain terbaik di dunia.

“Bagi kami, jelas bahawa dia adalah yang terbaik.”

Bellingham mungkin membuat penampilan pertamanya dalam Copa del Rey pada Sabtu apabila juara bertahan Madrid melawat Arandina peringkat keempat.

Ancelotti mengatakan gelandang Turki Arda Guler mungkin akan memulakan perlawanan pertamanya sejak ketibaannya, manakala Eduardo Camavinga kembali ke dalam pasukan selepas cedera.

Jurulatih Itali itu mengesahkan Toni Kroos mengalami masalah ringan pada buku lali dan tidak akan berjaya, bersama-sama Vinicius Junior, yang membuat kembalinya dari cedera pada pertengahan minggu, dan Aurelien Tchouameni. –AFP



Source link

Leave a Reply