Argentina meletup untuk menewaskan Costa Rica 3-1 dalam perlawanan uji coba



Tiga pemain Argentina, Angel Di Maria, Alexis Mac Allister, dan Lautaro Martinez, telah menyelamatkan Argentina pada Selasa apabila juara dunia tersebut bangkit dari ketinggalan untuk mengalahkan Costa Rica 3-1 dalam sebuah perlawanan persahabatan antarabangsa di Los Angeles.

Pasukan gergasi Amerika Selatan ini, tanpa kapten cedera Lionel Messi, menamatkan lawatan dua perlawanan mereka di Amerika Syarikat dengan kemenangan yang berbaloi di Los Angeles Memorial Coliseum.

Pasukan Lionel Scaloni, yang menewaskan El Salvador 3-0 di Philadelphia pada Jumaat, mendominasi suku pertama dan mencipta beberapa peluang yang menjanjikan.

Walau bagaimanapun, Costa Rica yang mendahului pada minit ke-34 selepas serangan balas pantas.

Alvaro Zamora menyambar hantaran Manfred Ugalde dan melepaskan tembakan rendah yang digagalkan penjaga gol Argentina Walter Benitez.

Namun, penyelamatan Benitez jatuh ke laluan Ugalde, yang menyarung gol dorongan untuk 1-0.

Argentina bangkit kembali pada babak kedua dengan sebuah gol penyamaan yang hebat dari veteran Di Maria pada minit ke-52.

Pemain sayap Benfica berusia 36 tahun itu menyarung tendangan bebas hebat dari tepi kawasan yang terbang ke sudut atas melebihi jangkauan penjaga gol Costa Rica, Keylor Navas.

Argentina menjadikan kedudukan 2-1 empat minit kemudian dari set-piece yang lain.

Nicolas Tagliafico mengejut palang selepas sepakan penjuru dan Mac Allister, gelandang Liverpool, bereaksi paling cepat untuk menyarung gol dorongan dari jarak dekat.

Penyerang Inter Milan, Martinez, menutup perlawanan pada minit ke-77, menyambar bola yang dilemparkan cantik oleh Rodrigo De Paul sebelum mengangkat gol yang licin ke atas Navas. – AFP



Source link

Leave a Reply