Anak perempuan malukan bapa kerana tidak mampu untuk beli iPhone baru


Berkembang di Malaysia pada tahun 90-an, jika anda ingin hadiah mewah, anda mungkin dijangkakan untuk mencapai keputusan cemerlang dalam peperiksaan anda.

Jika anda bising atau menuntutnya tanpa henti, anda akan mendapat sejuk dari ibu bapa anda. Atau digolek dengan rotan dengan pantas.

Namun, baru-baru ini, seorang lelaki Cina dikatakan terlihat berlutut di tanah, mengaku bersalah kerana tidak mampu membeli iPhone untuk anak perempuannya, telah menjadi viral di media sosial.

Insiden menyayat hati tersebut berlaku di wilayah Shanxi, China, seperti yang dilaporkan oleh South China Morning Post (SCMP).

Dalam video itu, saksi telah mengalami ayah dan anak perempuan di jalan.

Serangsa kerana bapanya tidak dapat membelinya iPhone, gadis itu yang melalui dianggap berteriak, “Ibu bapa lain dapat membeli iPhone untuk anak mereka. Mengapa anda tidak ada wang?”

BACA LEBIH LANJUT: Pasangan warga emas di China dihalau dari flat oleh anak lelaki mereka

Bapa itu, terasa bersalah, terlihat menurunkan diri hingga ke lututnya, menyalahkan dirinya sendiri atas ketidakupayaan kewangan.

Terdorong oleh tindakan bapanya, gadis itu kemudian berteriak agar bapanya bangun dari tanah.

Barangan peribadi seperti beg, yang diduga milik bapa dan anak perempuan tersebut, dapat dilihat terbaring di atas jalan.

Merasa keseluruhan situasi, adalah wajar bahawa saksi merasai impuls untuk menghampiri anak perempuan itu dan menamparnya.

Video viral ini ditonton sebanyak 91 juta kali di Weibo dan enam juta kali di Douyin.

Banyak pengguna media sosial China mengkritik tingkah laku manja gadis itu dan ketidakupayaan bapa untuk mendidik anaknya dengan betul.

JUGA DIBACA: Lelaki pulang ke rumah untuk Tahun Baru Cina, ditegur kerana pendapatan yang kurang



Source link

Leave a Reply