AEON Menyalurkan Lebih 30,000 Bubur Lambuk Untuk Ramadan


AEON menghidupkan suasana Ramadan tahun ini dengan mengedarkan lebih dari 30,000 bungkusan bubur lambuk di 34 cawangan di seluruh negara. Program yang diadakan berlangsung dari 23 hingga 31 Mac 2024.

Program bubur lambuk AEON merupakan acara tradisional yang telah dilaksanakan oleh AEON untuk waktu yang lama. Ia bertujuan untuk berinteraksi dengan masyarakat sambil berkongsi semangat perayaan dengan orang ramai, terutamanya kepada para pengunjung pasar raya AEON dan mereka yang memerlukan.

Menurut Dr. Kasuma Satria Bin Mat Jadi, Ketua Pegawai Sumber Manusia dan Pengarah Komunikasi Korporat AEON, “Selain mempererat hubungan kami dengan masyarakat, aktiviti ini juga meningkatkan ikatan di kalangan ahli-ahli AEON. Kami bersyukur kerana tahun ini menandakan ulang tahun ke-40 AEON dalam hati pengguna di negara ini.

Oleh itu, kami ingin merayakan Ramadan ini dengan lebih banyak rasa syukur. Program ini adalah cara AEON untuk mengungkapkan rasa terima kasih kepada semua pelanggan yang telah bersama AEON sepanjang masa,” katanya.

Setiap langkah persiapan dan pengedaran bubur lambuk untuk program ini dilakukan secara bersama-sama oleh kakitangan AEON bersama komuniti tempatan dan pihak berkuasa.
Antara program yang telah dijalankan adalah Program Perjalanan Ramadan yang diadakan di AEON Mall Kota Bharu, Kelantan pada 23 Mac 2024.

Dalam program ini, AEON Mall Kota Bharu mengedarkan 1,500 bungkusan bubur lambuk kepada pengunjung dan keluarga yang memerlukan. Program ini adalah kerjasama antara AEON Mall Kota Bharu, Jabatan Bomba dan Penyelamat Negeri Kelantan, Koperasi Pengilang Produk F&B Berhad, Kelab KB Underground, dan beberapa rakan perniagaan AEON lain.

Sementara itu, Yayasan AEON Malaysia (MAF) juga akan mengedarkan 1,000 bungkusan bubur lambuk kepada pesakit, pengunjung, dan pekerja barisan hadapan di Hospital Tunku Azizah, Kuala Lumpur melalui program AEON Mesra Ramadan.

MAF adalah cawangan tanggungjawab sosial korporat AEON yang melaksanakan pelbagai program bantuan dan sokongan untuk masyarakat yang memerlukan.

“Di AEON, kami sentiasa memberi keutamaan kepada kesejahteraan masyarakat sekitar kami. Kami berazam untuk menjadikan AEON bukan sahaja destinasi membeli-belah tetapi juga sebuah syarikat yang secara konsisten menyokong ekosistemnya melalui program komuniti yang mampan dan sihat. Kami bersyukur kerana telah beroperasi selama 40 tahun dan ingin meraikan kejayaan ini dengan pelanggan kami dengan terus membawa senyuman dan meraih hati,” tambah Kasuma.



Source link

Leave a Reply