Acer Swift 14 AI Diperkenalkan Sebagai Laptop PC AI Pertama Jentera Brand Ini



Kini acara Microsoft Build 2024 telah berakhir, bersamaan dengan itu terdapat beberapa pengumuman oleh jenama-jenama yang mengiklankan PC AI masing-masing, setidak-tidaknya menurut definisi Microsoft. Salah satunya adalah Acer Swift 14 AI yang baru, yang jenama tersebut sebut sebagai laptop PC AI pertamanya.

Selain nama AI, perbezaan utama antara Acer Swift 14 AI ini dan model Swift 14 lain yang telah ada sebelumnya adalah ia menggunakan pemproses Qualcomm berbanding Intel atau AMD. Pembeli berpotensi masih boleh memilih antara Snapdragon X Plus atau Snapdragon X Elite, serta grafik terintegrasi Adreno.

Tiada konfigurasi RAM dan storan tertentu dari Acer Swift 14 AI tersebut disebutkan, tetapi pilihan teratas termasuk sehingga 32GB LPDDR5X-8533 SDRAM dan 1TB PCIe 4 storan. Baterinya dinilai pada 75Wh, dengan syarikat mengklaim ia boleh bertahan hingga 16 jam.

Bergerak ke bahagian luar laptop tersebut, skrinnya adalah 14.5-inci 16:10 WQXGA IPS dengan kadar penyegaran sehingga 120Hz, dengan kamera IR QHD untuk menemani. Port termasuk dua USB-C dengan sokongan untuk DisplayPort dan cas USB, dua port USB 3.2 dan sokongan pilihan tanpa wayar termasuk WiFi 7 dan Bluetooth 5.4. Keseluruhan paket tersebut mempunyai berat 1.36kg.

Untuk masa ini, syarikat hanya menyediakan harga permulaan dan ketersediaan Acer Swift 14 AI di Amerika Syarikat dan EMEA, bermula pada bulan Julai dari US$1,099 (~RM5,157) dan Jun dari EUR1,499 (~RM7,635) masing-masing. Belum ada maklumat untuk pasaran tempatan, tetapi jenama mungkin akan membuat pengumuman berasingan apabila laptop tersebut tiba di negara kita. Sementara itu, anda boleh mencari tahu lebih lanjut mengenai laptop tersebut dengan mengunjungi halaman produk rasmi, pautan di sini.

Ikuti kami di Instagram, Facebook, Twitter atau Telegram untuk mendapatkan lebih banyak kemas kini dan berita terkini.



Source link

Leave a Reply