LATEST ARTICLES

Rakyat Switzerland sokong tambah pencen bulan ke-13

0

BERN: Penduduk Switzerland mengundi menyokong cadangan menambah  pencen sebulan lagi pada setiap tahun kepada golongan tua di negara itu. Pungutan suara yang diadakan di seluruh negara itu memberi fokus terhadap taraf hidup golongan berkenaan. Sebelum ini, kerajaan memberi amaran bahawa cadangan pencen bulanan ke-13 itu akan menjadi terlalu mahal untuk dibayar. Namun, hampir 60 peratus… ... Read more The...

Keluarga: Tindakan tegas akan diambil terhadap individu, pasukan yang terlibat dalam pergaduhan

0

Gambar ini diambil daripada pautan berikut: https://thesun.my/binrepository/400x267/1c0/400d225/none/11808/BQXR/kl27-15102020-fam-bn202010141951_3929428_20240304210900.jpg. Source link

Rumah ahli perniagaan dipecah masuk, jongkong emas, wang tunai RM3.5 juta dilarikan

0

PETALING JAYA : Sebuah peti besi mengandungi jongkong emas dan wang tunai bernilai RM3 juta milik seorang ahli perniagaan wanita dilarikan penjenayah selepas kediamanya di Padang Balang, Sentul dipecah masuk malam tadi. Dalam kejadian kira-kira pukul 10 malam itu, beberapa buah beg tangan pelbagai jenama serta barangan kemas milik ahli keluarganya turut dilarikan penjenayah. Ketua… ... Read more The...

Nilai Bitcoin Merosot Melepasi Ambang RM300,000

0

Bitcoin telah melepasi had RM300,000 baru-baru ini, menandakan satu lagi mercu kejayaan bagi mata wang kripto tersebut. Koin ini melonjak dengan cepat awal pada hari Ahad, ketika nilai purata masih berada sedikit di atas pasaran RM295,000. Nilai itu juga merupakan nilai tertinggi kedua bagi Bitcoin pada masa itu. Kali terakhir nilai koin itu berada di sekitar tahap tersebut adalah...

Selalu bertukar-tukar konsep hiasan Selepas kuning + kelabu gelap, kita tukar pula …

0
Selalu bertukar-tukar konsep hiasan Selepas kuning + kelabu gelap, kita tukar pula …

Selalu sangat tukar-tukar konsep deco😂 Lepas kuning + dark grey, kita tukar lagi hijau + pink pula🥰 Kredit: Shikin Jamaludin Source

Ternak ikan dalam longkang

0

TEMERLOH: Pusat Latihan Guru Dalam Perkhidmatan (PLGDP) Zon Timur Seri Tualang di sini menjadi perintis projek ternakan ikan dalam longkang sepanjang 100 meter di negara ini. Bercakap kepada Utusan Malaysia, Ketua Pusat PLGDP, Rozali Abdul Rani berkata, projek yang dilaksanakan dua bulan lalu itu menempatkan 1,000 ekor anak ikan talapia dan 100 ekor anak ikan… ... Read more The...

Anwar ‘Gembira Untuk Membuka Semula’ Siasatan MH370 Jika Terdapat Bukti Yang Mencukupi

0

Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata hari ini beliau akan "gembira untuk membuka semula" siasatan mengenai penerbangan MH370 jika terdapat bukti yang "memaksa", membuka pintu kepada siasatan baru sepuluh tahun selepas pesawat itu hilang. "Jika terdapat bukti yang memaksa untuk membuka semula, kami pasti akan gembira untuk melakukannya," katanya apabila ditanya mengenai perkara tersebut semasa lawatan ke...

Eh korang! Aku baru je jumpa set bekas kuih raya yang cantik-cantik & berbaloi!

0
Eh korang! Aku baru je jumpa set bekas kuih raya yang cantik-cantik & berbaloi!

Korang!!! Nih aku baru je jumpa set bekas kuih raya yang cantik-cantik & berbaloi untuk korang beli. Ada 10 jenis semuanya. Korang pilih je ikut nombor macam kat gambar tu. Siyes tak menyesal beli! Jangan lambat-lambat tau, nanti tak sempat raya dah habis stok! ⏰ 1. https://shope.ee/5pkLjmmO2D 2. https://shope.ee/8pNxJLMYSn 3. https://shope.ee/4KvXx6GoKW 4. https://shope.ee/40IhYW8g8q 5. https://shope.ee/4Ac7kqgdEG 6. https://shope.ee/50BEkP7qyT 7. https://shope.ee/AKCl6EHwaB...

Lihat je dalam gambar pun dah boleh rasa betapa selesa kasut Dr. Cardin ni.

0
Lihat je dalam gambar pun dah boleh rasa betapa selesa kasut Dr. Cardin ni.

Tengok dalam gambar pun dah boleh rasa kasut ni memang selesa pakai. Dr Cardin buat sale tau, kasut ni ada diskaun 55%. Dah lebih 3 ribu pasang dah terjual tau Kedai ni offer diskaun 55%: https://shope.ee/4fYQ3QGhTE Source

Lelaki menyamar jadi polis bantu adik lulus periksa

0

LAHORE: Seorang lelaki India ditahan kerana menyamar sebagai pegawai polis demi membantu adiknya menipu dalam Peperiksaan Sijil Menengah Tinggi (HSC) yang diadakan di sebuah sekolah di bandar Patur dua minggu lalu. Anupam Madan Khandare, 24, memasuki Sekolah Tinggi Shahbabu Urdu dengan memakai seragam lengkap pegawai polis sebelum menyusup masuk ke pusat peperiksaan dengan alasan kononnya… ... Read more The...